måndag 8 februari 2010

Old school, new school? Shit, I didn´t go to school...

Nu har det blivit dags att ta tag i bloggandet lite igen. På sista tiden har alla försök att posta ett nytt inlägg slutat med att jag hamnat i soffan med skön musik i lurarna. I helgen har det hänt en del sköna grejer, jag och Johan fick åka med till Sapporo med ett äldre par från Niseko. Vi började prata på ett sushiställe som jag var in på i samma veva som jag var iväg till Kutchan för att köpa nya bindningar.

Framme i Sapporo gick vi på provsmakning av mat från Sri Lanka som en studentförening från Sri Lanka hade ordnat, kryddigt och gott! Efter det gick vi ut i snöstormen för att kolla in Sapporos årliga festival för snöskulpturer, imponerande att någon orkar bygga så stora grejer i snö. Såg även Tottoro från "Min granne Tottoro", två meter hög och frammejslad ur solid snö.

Söndagen spenderandes med maniskt turande upp och ner för samma slänt i jakt på fotoställen. Eftersom hela övre delen av Niseko var stängt pga hård vind kunde vi i lugn och ro fota utan att oroa oss för att någon ovanifrån skulle droppa in på vår linje och förstöra fotot. Dagen till ära hade jag lånat en oldschool gentemstick av vår schyssta busschaufför Per. Äntligen fick jag prova en riktig fishtail-bräda, synd att det inte var midjedjupt bara. Dock var det ett sjujäkla bett i brädan som vände på en femöring, sjukt ovant med typ 20 cm setback på brädan bara men är det oldschool så är det...

Bilder från helgen här...

Johans bilder här...

//över och ut för denna gång

Inga kommentarer: