måndag 18 januari 2010

Ok puder & Onsen

Idag har jag och Johan varit i Annupuri längst västerut i Niseko och kört alla fickor med ospårad snö vi kunnat komma över. Inte lika bra som gårdagen men helt klart godkänt, Johan fotade lite landskapsbilder medan jag inte orkade ta med mig kameran.[Johans bilder 2010-01-18] Senare på kvällen var vi iväg och badade Onsen vilket är varmt vatten inlett från den vulkaniska berggrunden. Att hänga på Onsen går tydligen långt tillbaka i japansk tradition. Skönt var det iaf att få sänka ner sin ledbrutna kropp i varmt vatten efter 10 dagars nonstop brädåkning o hikande...vi har inte kunnat ta nån vilodag eftersom det varit så j-a bra snö hela tiden. Ska försöka få ordning på nån form av bildgalleri också, känns lite tråkigt att skriva inlägg utan foto. Även om jag inte är lika insnöad på foto som Johan är det ju ändå kul att fota lite nu när jag fått låna hans gamla canon eos 350. Har fått hem lightroom nu också som verkar grymt kul att leka med...

1 kommentar:

Johan R sa...

Låter sjukt nice!